Informació

El dia 14 de febrer, amb els alumnes d'història de l'art de segon de batxillerat, vam anar a Barcelona per visitar algunes obres d'art que analitzem i estudiem a classe i que es troben repartides per la ciutat i, sobretot, al Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) a Montjuïc.

Vam arribar amb tren a l'estació de Sants i, camí de Montjuïc, vam poder observar i analitzar algunes de les obres que surten a l'examen de Selectivitat. Concretament ens vam aturar davant l'escultura de "la dona i l'ocell" de Joan Miró que es troba al Parc de l'Escorxador. Davant de l'obra, vam poder observar-la des de diferents punts de vista i poder aplicar els coneixements d'anàlisi apresos a l'aula.

Tot seguit, vam continuar la ruta i ens vam aturar al Pavelló Alemany, de l'arquitecte Mies van der Rohe. Tot i que l'edifici l'estan rehabilitant, vam poden entrar i fer una visita al seu interior per poder explicar quines són seves característiques i les peculiaritats que van fer-lo un dels edificis més impactants de l'Exposició Universal de Barcelona l'any 1927.

Finalment, la nostra ruta va acabar al capdamunt de la muntanya màgica, on ens esperava el MNAC. Allà vam fer una visita guiada a través dels segles d'història de l'art que guarda el museu. Va ser una visita encaminada a poder veure de primera fila les obres seleccionades a l'examen de selectivitat i que es troben allà exposades. Una visita dinàmica i interactiva on els estudiants poden gaudir a pocs metres d'obres que s'han analitzat a l'aula i d'altres que analitzarem els propers mesos.

El recorregut el vam començar a les sales dedicades a l'art romànic, concretament a l'absis de St. Climent de Taüll. Després de contemplar i admirar aquesta aquesta joia del romànic dels pirineus, vam continuar el viatge a través del temps observant peces com "la majestat Batlló" o "el frontal d'Avià". La visita va seguir per les peces gòtiques i, tot seguit, vam fer el salt cap a l'època moderna per contemplar obres de Fortuny, Cases o l'escultor olotí Miquel Blai.

Per acabar aquest recorregut, vam veure obres contemporànies de Picasso, Miró, Gargallo, Gris o l'escultura "les nits d'estiu", que posava el punt i final a aquest recorregut intens a través de segles d'història de l'art.